sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Positiivinen kierre

Välillä kyllä ihmettelen tätä maailman menoa ja asioita, joita ympärilläni tapahtuu. Tuntuu jotenkin siltä, että viimeisen neljän vuoden aikana hyviä asioita on tullut eteeni yksi toisensa jälkeen. Toki elämä on tuonut mukanaan myös ikävempiä asioita, mutta en tahdo tarttua niihin liikaa. Oikeastaan en välitä muistella niitä sen enempää, kun kerran oppi on mennyt perille :)



Olen monesti miettinyt sitä, että mistä näitä asioita/tapahtumia tulee? Tuntuu siltä, että olen ollut positiivisessa kierteessä jo jonkin aikaa. Tällä hetkellä olen taipumassa sille kannalle, että elämänfilosofiani on sen kaltainen, että se ruokkii tätä positiivista ympyrää. Olen erittäin kiitollinen siitä, että olen kokenut elämässäni sellaisia asioita ja ollut sellaisten ihmisten vaikutuspiirissä, mikä on ajanut ajatuksenkulkuani näille urille. Olen myös kiitollinen kaikista niistä asioista joita olen oivaltanut viimevuosien aikana ja joita olen myös pystynyt tuomaan käytäntöön elämässäni.





Mikä sitten on elämänfilosofiani? Pyrin olemaan hyvä itselleni ja ympärilläni oleville ihmisille. Kohtelemaan muita niinkuin toivoisin itseäni kohdeltavan ja luomaan ympärilleni ilmapiirin jossa on helppo ja hyvä olla (etenkin rakkailleni). Pyrin ajattelemaan kauniita asioita takertumatta liikaa negatiivisuuteen ja olemaan kiitollinenmahdollisimman paljon ja usein ja havainnoimaan niitä asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi ja iloiseksi ja ruokkimaan näitä ilmiöitä, asioita.

Mitä asioita pyrin välttämään? Ensisijaisesti sellaisia tilanteita ja ympäristöjä, joissa en pysty toteuttamaan edellä mainittuja sekä ihmisiä, jotka saavat oloni tuntumaan epävarmalta tai kurjalta. Ihmisiä jotka pyrkivät korostamaan itseänsä alentamalla toisia. Ihmisiä jotka vellovat negatiivisuudessa tai kurjistelevat muuten vain ihan harrastuksen vuoksi.... Tämä siitä syystä, että seura tekee kaltaisekseen ja tiedän omaavani kourallisen myös sellaisia ystäviä ja läheisiä jotka saavat minut voimautumaan ja tuntemaan oloni hyväksi. Pyrin myös pysäyttämään negatiivisuudessa vellomisen heti kun saan itseni kiinni tästä. Koetan myös olla huolehtimatta asioista joihin en voi vaikuttaa ja luottaa siihen, että hyviä asioita tapahtuu myös tulevaisuudessa.

Ettei menis liian Jeesusteluksi niin loppukaneettina kuitenkin totean, että ihmisiähän tässä ollaan ja välillä meikämannellakin on vaan, suomeksi sanottuna, paska päivä. Tänään on tosi kiitollinen ja levollinen olo, kiitos siitä. Katsotaan mitä tulevat ajat tuovat tullessaan!