sunnuntai 1. marraskuuta 2015

Kässäntunnilla: Afrikankukka



Mä oon jotenkin ollut tällainen saakelin Martta ihan kakarasta saakka. Lapasiakin kudoin jo ala-asteella niin että puikot kolisi. Aina mummolassa kaivoin kaapista mummon puikkovaasin ja valkkasin sopivat kutimet ja aloin kilkuttaa. Mummo oli aina ihanan kärsivällinen ja jaksoi näyttää mulle kantapäänkin vaikka kuinka monta kertaa. Vitsit mummu olis ylpee kun näkis kuinka hyvin se homma tänäpäivänä onnistuu. Mummo <3



Joka tapauksessa oon aina enemmänkin ollut kutojatyyppi, mutta tällä kertaa päätin että opettelen virkkaamaan ja mielellään vähän jotain muutakin kun perus pylväsneliöö ja ketjusilmukkaa. Virkkaaminen on nyt niin HIP ja mä haluun olla POP.

Aloin selaileen käsityölehtiä ja anoppi vähän kokeili opettaa mua lukemaankin niitä kuvioita, mutta kuka saakeli niitä tajuaa? Sitten löysin sen: facebookin virkkausryhmän! Sinne vaan selaileen muiden tekeleitä ja niin löytyi Afrikankukat. Apukin oli vaan muutaman klikkauksen päässä.

Afrikankukat on kivoja, koska niistä saa tehtyä niin monipuolisesti erilaisia ja kauniita luomuksia pehmoleluista kolttuihin. Nyt oon saanut aikaiseksi toistakymmentä läpyskää ja vieläkin mietin, että mitä näistä sit lopulta tekisin.... Saas nähdä. Mutta siis todella helppo aloittaa virkkausharrastus vaikka tekemällä näitä.

Kuvassa ihka ensimmäinen afrikankukkani. HIANO!

Koska en vieläkään tajua niitä ohjeita (ketjusilmukka, pylväs ja yks yli kaks sivusta ja kolme ali), niin opettelin tekemään kuvion tämän videon avulla: https://www.youtube.com/watch?v=hfbKOMj22j0

Jos on enemmän lukijatyyppiä niin suomenkieliset auki kirjoitetut ohjeet löytyy: http://punos-sidos-silmukka.blogspot.fi/2015/03/afrikankukka-ja-afrikankukka.html 



Seuraavaksi haluaisin kokeilla virkkailla niitä ihania koreja tai mattoja, että jos vinkkejä löytyy niin ilolla otetaan vastaan! Kiinnostaisi esimerkiksi, että mistä jengi on hankkinut sitä ontelokudetta ja mistä sais kivoja helppoja ohjeita? Mitä muuta ootte tehnyt ontelokuteesta? Vai teetkö sä niitä koreja sun muita jostain muusta matskusta?